23 grudnia 2025 12:55

Od 1 stycznia 2026 roku e-Doręczenia staną się podstawowym sposobem elektronicznej komunikacji z urzędami i instytucjami publicznymi. Będą one wykorzystywane do wysyłania oraz odbierania oficjalnej korespondencji, takiej jak wnioski czy decyzje administracyjne.

31 grudnia 2025 roku kończy się okres przejściowy, w którym urzędy i instytucje publiczne przygotowywały się do wdrożenia e-Doręczeń. System ten od 1 stycznia 2026 roku stanie się głównym kanałem wymiany korespondencji między jednostkami administracyjnymi, a obywatelami.

E-usługi udostępniane przez Ministra Cyfryzacji będą połączone z e-Doręczeniami, chyba że odrębne przepisy będą wskazywały, że wymagany lub możliwy jest ePUAP.

Zachęcamy więc do zakładania i aktywowania adresu do e-Doręczeń już teraz – online, w kilku prostych krokach.

Szczegółowe informacje o działaniu systemu oraz zakładaniu adresu do e-Doręczeń dostępne są na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.