Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Tychy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Mobilne Tychy.

Aplikacja opublikowana:

Ostatnia aktualizacja aplikacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Aplikacja nie obsługuje poziomej orientacji ekranu;
  • Nie wszystkie elementy są dostępne z poziomu klawiatury oraz z wykorzystaniem czytnika ekranu;
  • Niektóre graficzne elementy dekoracyjne posiadają nadmierne informacje, które odczytywane są przez technologie asystujące;
  • Czytnik ekranu nie odczytuje wszystkich informacji umieszczonych w interfejsie aplikacji;
  • W niektórych przypadkach czytnik ekranu odczytuje nadmierne informacje;
  • Niektóre elementy identyfikowane są wyłącznie wizualnie;
  • Kontrolki przełączające opcje formularzy są niezrozumiałe poza kontekstem wizualnym;
  • Niektóre elementy, które otwierają nowe okno przeglądarki, nie posiadają informacji ostrzegawczej;
  • Niektóre treści nie spełniają minimalnych norm dla zachowania wymaganego kontrastu;
  • Niektóre treści tekstowe umieszczone w interfejsie aplikacji mogą być nieczytalne dla użytkowników;
  • Niektóre elementy odczytywane są w języku innym, niż główny język interfejsu aplikacji;

Treści nieobjęte przepisami

  • Multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.
  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Mapy oraz mapy interaktywne.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do Marcina Stachonia — mejlowo marcin.stachon@umtychy.pl lub telefonicznie 32 776 39 13.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Urząd Miasta Tychy udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Przejdź do strony z informacją na temat dostępności aplikacji mobilnej.

Dostępność architektoniczna

Przejdź do strony z informacją na temat dostępności architektonicznej.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Urzędzie Miasta Tychy znajduje się stanowisko komputerowe na którym można połączyć się z tłumaczem języka migowego. Informacje w tym zakresie lub pomoc przy połączeniu udzielają pracownice Punktu Informacyjnego. Usługa jest bezpłatna, dostępna w godzinach otwarcia urzędu.

Przejdź do strony z informacją o działalności Urzędu Miasta Tychy w tekście łatwym do czytania (ETR).

Przejdź do strony z informacją o działalności Urzędu Miasta Tychy w tekście odczytywalnym maszynowo.

Przejdź do strony z informacją o działalności Urzędu Miasta Tychy w języku migowym (PJM).

Przejdź do strony z raportami o stanie zapewniania dostępności.

Przejdź do strony z informacją o tym jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.