Znamy już zwycięzców konkursu na „Najpiękniejszą witrynę świąteczną”
Do konkursu na „Najpiękniejszą witrynę świąteczną” zgłosiło się 15 firm prowadzących lokale w naszym mieście. Komisja zdecydowała o wyłonieniu trzech zwycięzców, którym przyznano I, II i III miejsce.
Celem konkursu było zachęcenie przedsiębiorców do większej dbałości o estetykę ich witryn, a także promocja pomysłowości i kreatywności oraz rozwiązań, które przyczynią się do większej troski o przestrzeń i pozytywnie wpłyną na wizerunek miasta w okresie świątecznym. W konkursie mogli wziąć udział mikro, mali i średni przedsiębiorcy, działający na terenie naszego miasta, a zgłoszenia przyjmowane były od 2 grudnia 2024 r. do 3 stycznia 2025.
Świąteczne witryny oceniła komisja konkursowa w następującym składzie:
Anna Syska ‑ historyczka i popularyzatorka architektury. Zajmuje się dziedzictwem kulturowym województwa śląskiego i zachodniej Małopolski, a zwłaszcza architekturą XX wieku. Autorka licznych publikacji naukowych i popularyzatorskich, m.in. książki „Spodek w Zenicie. Przewodnik po architekturze lat 1945–1989 w województwie śląskim”. Pracuje jako Miejska Konserwator Zabytków w Tychach. Jest przewodniczącą Miejskiej Komisji ds. Estetyki Przestrzeni Miejskiej w Tychach. Miłośniczka kundli i ceramiki wytwórni Steatyt. Prowadzi popularny profil na Instagramie @to_tylko_architektura
Michał Lorbiecki ‑ urbanista i ekonomista, doktor nauk ekonomicznych i ekspert Komitetu ds. Nieruchomości Krajowej Izby Gospodarczej. Jako pełnomocnik Prezydenta Tychów jest inicjatorem, projektantem i koordynatorem realizacji nowego centrum miasta. Jest też pełnomocnikiem Prezydenta ds. koordynowania i rozwoju przestrzeni publicznej dla ruchu pieszego w mieście Tychy inicjującym rozwiązania ukierunkowane na zrównoważoną mobilność. Jest doświadczonym planistą przestrzennym, praktykiem GIS, partycypacji społecznej i działań rewitalizacyjnych, a także autorem publikacji naukowych. W mediach społecznościowych jest znany jako Urbanomista.
Marzena Sitko - naczelnik Wydziału Informacji, Promocji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Tychy.
Komisja konkursowa oceniając witryny, wzięła pod uwagę następujące kryteria:
- nawiązanie do tradycji świąteczno‑noworocznej,
- oryginalność i pomysłowość na wystrój witryny,
- innowacyjne podejście,
- estetyka wykonania,
- oddziaływanie na przestrzeń publiczną,
- dobór odpowiedniego oświetlenia i iluminacje,
- kreowanie wizerunku firmy.
Komisja konkursowa dokonała następującego wyboru:
I miejsce - „TEST” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, TATKO-HAIR salon fryzjerki, ul. Rynek 4
Uzasadnienie: Przy aranżacji witryny wykorzystano elementy dekoracyjne o wysokiej jakości estetycznej, ich liczba nie jest nadmierna. Witryna jest spójna kolorystycznie, w kompozycji witryny dominują dwie barwy, które kojarzą się ze świętami. W witrynie prezentowany jest także asortyment, sprzedawany w lokalu. W bardzo dobry sposób zostały dobrane proporcje elementów dekoracyjnych w stosunku do wielkości witryny.
II miejsce - SIGMA Krzysztof Wiśniewski, salon optyczny Optyk Sigma, ul. Grota-Roweckiego 64 lok 31/A
Uzasadnienie: Komisja konkursowa doceniła elegancję kompozycji witryny, która przejawia się brakiem nadmiernej liczby elementów, ujednoliceniem kolorystycznym i subtelnym oświetleniem. Asortyment stanowi istotny element kompozycji witryny.
III miejsce - F.H. „MIRDEKOR” Mirella Długajczyk, kwiaciarnia, ul. Konfederatów Barskich 17
Uzasadnienie: Kompozycja witryny przywołuje świąteczną atmosferę oddziałując przy tym na przestrzeń publiczną i zwraca uwagę przechodniów z różnych grup wiekowych. Kompozycja jest przemyślana, elementy wykorzystane do jej zbudowania pasują do siebie nawzajem.