Prowadzisz taksówkę? Wymień „stare druki”
Z końcem roku wygasa dwuletni okres na dostosowanie licencji osób prowadzących taksówki do znowelizowanej ustawy o transporcie drogowym. Licencje wydane przed 2020 rokiem stracą ważność.
Licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wydane przed dniem 1 stycznia 2020 roku podlegają dostosowaniu do wymagań określonych w znowelizowanej ustawie o transporcie drogowym i stracą swoją ważność z 1 stycznia 2023 roku. Przedsiębiorca powinien złożyć wniosek o wymianę starej licencji nie później niż do 31 grudnia 2022 roku. Do wskazanego wniosku należy dołączyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny i opatrzone datą nie wcześniejszą, niż miesiąc przed złożeniem wniosku.
Dokument należy złożyć w formie papierowej w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Tychy przy ul. Budowlanych 59. Wszelkie informacje udzielane są pod nr telefonu 32 780 09 65 od poniedziałku do czwartku od 7:30 do 15:30 oraz w piątki od 7:30 do 12:00.