19 lipca 2021 11:56

Od 2 sierpnia będą wydawane dowody osobiste wg nowego wzoru. Wiąże się to z aktualizacją systemu do produkcji dowodów. Po 26 lipca zablokowana zostanie możliwość złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego drogą elektroniczną.

Od 2 sierpnia wnioski z wykorzystaniem usługi elektronicznej będzie można składać tylko dla dzieci do 12. roku życia.

Jak złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci elektronicznej?

Niezbędny jest podpis elektroniczny kwalifikowany lub podpis zaufany (profil zaufany). Wejdź na stronę internetową www.gov.pl lub www.obywatel.gov.pl i dokładnie wypełnij wniosek. Podaj numer telefonu, abyśmy mogli szybko nawiązać kontakt w razie rozbieżności. Załącz do wniosku plik z prawidłową fotografią – umożliwi to szybką realizację wniosku. Najlepiej udaj się do zakładu fotograficznego – tam uzyskasz profesjonalne zdjęcie. Podpisz wniosek i wyślij. Następnie odbieraj pocztę ze skrzynki ePUAP.

Wymagania ustawowe dotyczące zdjęcia do wniosku elektronicznego:

- kolorowa fotografia w formie pliku o rozdzielczości co najmniej 492 x 633 piksele i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB, tak aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 x 45 mm. Nie może to być skan fotografii!

Fotografia musi być wykonana w odpowiedni sposób:

  • na jednolitym, jasnym tle, z równomiernym oświetleniem i dobrą ostrością
  • bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami
  • z twarzą na wprost z otwartymi oczami, nieprzesłoniętymi włosami lub oprawką
    okularów, patrzącymi na wprost – źrenice muszą być wyraźne, brwi dobrze widoczne
  • z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami (bez uśmiechu)
  • ukazująca naturalny kolor skóry
  • obejmująca Twój wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak
    aby twarz zajmowała 70-80% fotografii
  • nie może być starsza niż 6 miesięcy!

 Szczegółowe informacje na temat prawidłowo wykonanego zdjęcia można również znaleźć na stronie gov.pl

Dodatkowe informacje:

  • W przypadku załączników, prześlij ich cyfrowe odwzorowanie, a oryginały zabierz do odbioru dowodu (np. aby nadać numer PESEL lub poświadczyć posiadanie obywatelstwa polskiego, powinieneś dołączyć odpis zupełny aktu urodzenia, poświadczenie/nadanie obywatelstwa polskiego, lub inne – jeśli masz wątpliwości zadzwoń i zapytaj – 32 776 35 14).
  • Składając wniosek z powodu utraty lub uszkodzenia dowodu, pamiętaj
    o dodatkowym wypełnieniu i przesłaniu formularza zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego – to konieczne do realizacji wniosku o wydanie dowodu!

https://www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-swojego-dowodu-osobistego-uniewaznij-dowod lub

https://www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-dowodu-osobistego-dziecka-lub-podopiecznego--uniewaznij-dowod

  • Jeżeli przesłany wniosek będzie posiadał braki i pilnie ich nie uzupełnisz (najpóźniej do godz. 12.00 30.07.2021 r.), konieczna będzie wizyta w urzędzie
    w celu ponownego złożenia wniosku zgodnego z nowym wzorem obowiązującym od 02.08.2021 r.

UWAGA: dotychczasowe dowody osobiste zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych. Nie będzie konieczności wymieniać ich na nowe.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.