Remont Pałacu Ślubów
7 września 2009 11:42
Pałac Ślubów tyskiego Urzędu Stanu Cywilnego w remoncie. Od jutra rozpoczyna się jego modernizacja. Do końca tego roku wszystkim parom, pragnącym zawrzeć związek małżeński, śluby będą udzielane w Sali Sesyjnej (nr 102 na pierwszym piętrze).
Modernizacja obejmie salę ceremonii, szatnię, poczekalnię dla klientów, a także biuro i archiwum. Zgodnie z projektem sala ceremonii zyska nowoczesne i stylowe wnętrze: ściany działowe wykonane będą ze szkła hartowanego, pozostałe ściany, podłogę i sufit ozdobi trawertyn, zmienione zostaną meble i krzesła. W budynku wymieniona zostanie instalacja centralnego ogrzewania., elektryczna, wodno-kanalizacyjna, wentylacyjna i klimatyzacja, wykonana zostanie przebudowa wnętrz wraz z wykończeniem. Na potrzeby osób niepełnosprawnych zainstalowana zostanie pionowa, przeszklona platforma.
Wykonawca został wybrany w drodze przetargu, jest nim Przedsiębiorstwo Budowlane „BUDEMENES” Rafał Nalepa. Koszt realizacji zadania to 760 451, 38 zł brutto. Autorem dokumentacji projektowej oraz aranżacji wnętrz jest firma RS+ Robert Skitek.
Pierwsze śluby w budynku tyskiego magistratu odbywały się na początku lat 70. ubiegłego wieku na 3 piętrze, w sali, w której dziś mieści się m.in. Biuro Rady Miasta. W miejscu, w którym dzisiaj jest sala ceremonii znajdowała się pracownicza stołówka. Obecne wnętrze Pałacu Ślubów powstało pod koniec lat 70 tych. Wówczas to rocznie ponad 1300 par zarówno tyszan jak i mieszkańców okolicznych miejscowości składało przysięgę małżeńską w naszym Urzędzie Stanu Cywilnego. I był to rekord, nie pobity do tej pory. Dla porównania w 2006 roku zawartych zostało 910 małżeństw, w 2007 – 1009, a w 2008- 1015.
We wrześniu w Sali Sesyjnej Urzędu Miasta Tychy związek małżeński zawrze 19 par.
Powyżej wizualizacja Sali Ślubów "po remoncie".
Wykonawca został wybrany w drodze przetargu, jest nim Przedsiębiorstwo Budowlane „BUDEMENES” Rafał Nalepa. Koszt realizacji zadania to 760 451, 38 zł brutto. Autorem dokumentacji projektowej oraz aranżacji wnętrz jest firma RS+ Robert Skitek.
Pierwsze śluby w budynku tyskiego magistratu odbywały się na początku lat 70. ubiegłego wieku na 3 piętrze, w sali, w której dziś mieści się m.in. Biuro Rady Miasta. W miejscu, w którym dzisiaj jest sala ceremonii znajdowała się pracownicza stołówka. Obecne wnętrze Pałacu Ślubów powstało pod koniec lat 70 tych. Wówczas to rocznie ponad 1300 par zarówno tyszan jak i mieszkańców okolicznych miejscowości składało przysięgę małżeńską w naszym Urzędzie Stanu Cywilnego. I był to rekord, nie pobity do tej pory. Dla porównania w 2006 roku zawartych zostało 910 małżeństw, w 2007 – 1009, a w 2008- 1015.
We wrześniu w Sali Sesyjnej Urzędu Miasta Tychy związek małżeński zawrze 19 par.
Powyżej wizualizacja Sali Ślubów "po remoncie".