Ruszył montaż zaskakującej elewacji Wodnego Parku Tychy
Trwałe, łatwe w utrzymaniu, ekologiczne i bardzo efektowne – na placu budowy Wodnego Parku Tychy rozpoczął się montaż fasady. Głównym atutem paneli elewacyjnych jest fakt, że ich kolor zmienia się w zależności od kąta, pod jakim są oglądane, ale także światła, wilgotności i temperatury.
Koncepcja realizacji tyskiego parku wodnego od samego początku zakłada ulokowanie w nim elementów pozytywnie odróżniających ten obiekt od konkurencji. Oprócz wyjątkowych atrakcji, takich jak m.in. unikalny w skali kraju symulator surfingu i ekscytująca zjeżdżalnia AquaLoop oraz szeregu rozwiązań ekologicznych, będzie nim także niecodzienna i przyciągająca wzrok elewacja. Dzięki zastosowaniu wyprodukowanych w Holandii paneli, fasada każdego dnia będzie wielokrotnie zmieniała kolor.
– Montowane
od kilku dni elementy pokryte są kilkuwarstwową krystaliczną powłoką, dzięki
której, w zależności od kąta padania światła, wilgotności i temperatury, zmienia
się ich kolor dostrzegany przez ludzkie oko. Na tak dużej powierzchni jak
fasada naszego obiektu takie rozwiązanie robi naprawdę efektowne wrażenie. Tym
bardziej, że oprócz kolorów podstawowych, czyli fioletowego, zielonego
i niebieskiego pojawia się także rozległa gama barw pośrednich – mówi Zbigniew
Gieleciak, Prezes Regionalnego Centrum Gospodarki Wodno-Ściekowej S.A. (RCGW),
inwestora budowanego Wodnego Parku Tychy.
Oprócz efektów wizualnych panele mają szereg praktycznych zalet. Są odporne na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV, co gwarantuje wysoką trwałość i brak ryzyka blaknięcia w kolejnych latach. Specjalna warstwa wierzchnia zapewni łatwe utrzymanie czystości oraz skutecznie zabezpieczy obiekt przed graffiti. Montowane elementy, podobnie jak wiele innych rozwiązań Wodnego Parku Tychy, są także przyjazne dla środowiska naturalnego – zarówno na etapie eksploatacji, jak i w momencie utylizacji.
– Zamontowaliśmy
dopiero niewielki procent elewacji, jednak już zwróciliśmy uwagę tyszan, którzy
przesłali nam szereg pochlebnych opinii na jej temat. I chociaż formalna nazwa
fasady to „Chameleon”, mieszkańcy, zwłaszcza młodsi, doszukują się podobieństwa
do skrzydeł motyli i kolibrów – mówi Zbigniew Gieleciak. – Wszystkie dowody
akceptacji dla naszej inwestycji ze strony opinii publicznej są bardzo ważne. Z
jednej strony potwierdzają, że środki finansowe wydawane są w zgodzie z oczekiwaniami
społeczności, a z drugiej dają nadzieję na wysoką frekwencję po otwarciu
obiektu
– dodaje.
RCGW S.A. na wielu etapach przygotowania inwestycji stara się uwzględniać głos mieszkańców. W tym celu zrealizowano szereg projektów takich jak m.in. „Buduj razem z nami”, w ramach którego tyszanie mogli zgłaszać swoje propozycje wodnych atrakcji mających się znaleźć w planowanym wówczas obiekcie. Warto zwrócić uwagę, że bieżący postęp prac budowlanych śledzi za pośrednictwem serwisu Facebook ponad 9 tys. internautów.
Dodatkowych informacji udzieli:
Daniel Muc
Pracownik biura prasowego inwestycji z ramienia Imago PR
609 808 118