Rusza IBOK czyli Internetowe Biuro Obsługi Klienta
By ułatwić mieszkańcom załatwianie formalności związanych z nową ustawą śmieciową na stronie www.ibok.tego.tychy.pl uruchomiono internetowe biuro obsługi klienta. Trwa wysyłanie do mieszkańców listów w tej sprawie, zawierających informację o wprowadzeniu do elektronicznego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, indywidualnym numerze konta bankowego, na jaki należy dokonywać wpłat za wywóz śmieci, a także o terminach płatności.
W każdym z ponad 8.400 listów znaleźć można także hasło i login do internetowego biura obsługi klienta.
- Trzeba pamiętać o tym, że po rejestracji w internetowym biurze obsługi klienta hasło należy zmienić (min. 8 znaków, duże i małe litery oraz cyfry lub znaki specjalne). Samo korzystanie z internetowego biura jest bardzo proste, każdy, kto posiada np. internetowe konto bankowe bez problemu sobie z tym poradzi – mówi Agnieszka Lyszczok – kierownik referatu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w UM Tychy i zachęca do korzystania z IBOK-a:
- Na stronie iBOK wyświetlane będą wiadomości i komunikaty dla klienta. Po zalogowaniu do systemu każdy mieszkaniec będzie mógł zapoznać się z naliczonymi opłatami czy wydrukować polecenie przelewu, by uregulować płatności na poczcie – wymienia Agnieszka Lyszczok.
W internetowym biurze będzie można sprawdzić także harmonogram wywozu odpadów ze swojej posesji, a także zajrzeć do wszystkich dokumentów, dotyczących danego płatnika m.in. do złożonej deklaracji. To nie wszystko, za pomocą IBOK-a będzie można złożyć korektę deklaracji, a nawet reklamację związaną z wywozem odpadów lub naliczeniem opłat.