9 marca 2012 8:00

28 autobusów gazowych zakupionych przez tyski PKM przyjechało właśnie do Tychów. Prawie nowe, bo zaledwie trzyletnie pojazdy wyposażone m.in. w automatyczną skrzynię biegów i podgrzewaną podłogę są w świetnym stanie technicznym.

 

Dzięki tej inwestycji tyska zajezdnia stała się jedną z najnowocześniejszych w Polsce. Komfortowe siedzenia, podgrzewana podłoga, darmowy Internet, podwójne szyby, automatyczna skrzynia biegów to tylko niektóre udogodnienia, jakie możemy znaleźć w nowych autobusach. Ale oprócz wygody są także bardziej bezpieczne - posiadają m.in. automatyczny system wykrywania i gaszenia pożaru w komorze silnika oraz bardziej przyjazne środowisku.  

-
Chcemy być miastem ekologicznym. Dotyczy to również taboru, jaki posiadamy. Kilka lat temu zaczęliśmy wymieniać stare autobusy na nowe zasilane gazem, tak by docelowo w 2017 roku takie autobusy stanowiły połowę tyskiego taboru. Dodatkowo założyliśmy, że cały tabor nie będzie miał więcej niż pięć lat. Udało nam się to osiągnąć już teraz – na 86 autobusów należących do tyskiego PKM-u połowa jest napędzana na gaz ziemny, a średnia wieku wszystkich naszych autobusów wynosi 5 lat – mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.  

To ekologiczny rekord w województwie śląskim – mówią z dumą pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Tychach.

- W starych Ikarusach, jak pracownicy mieli przerwę smarowali biegi na przystankach końcowych olejem, żeby lekko chodziły. Ogrzewanie było pod kierowcą i jak się je załączyło trzeba było szybko uciekać z kabiny, bo był jeden wielki dym – mówi Ryszard Cichy z PKM Tychy.  

Dziś to już przeszłość. Za każdy autobus z 10-tysięcznym przebiegiem tyski PKM zapłacił 565 tys. złotych, za nowy z tak bogatym wyposażeniem musiałby zapłacić prawie dwa razy więcej - ponad 950 tysięcy. Wszystkie od jutra będzie woziły pasażerów w Tychach, wcześniej jeździły po szwedzkich drogach.

Nowocześniejsze w Tychach mają być również trolejbusy. Pod koniec roku miasto otrzymało dofinansowanie ze środków unijnych na zakup 15 nowoczesnych niskopodłogowych trolejbusów. Trafią one do Tychów najprawdopodobniej pod koniec 2012 roku.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.