Zamknięta kładka kolejowa przy stacji Tychy Zachodnie
W związku z wymianą nawierzchni zamknięto kładkę kolejową, zlokalizowaną przy przystanku Tychy Zachodnie. Remont potrwa do 2 grudnia 2011 r.
- Starą, zniszczoną nawierzchnię zastąpi betonowa płyta, balustrady zostaną zdemontowane, oczyszczone i pomalowane, a schody zejściowe dodatkowo zostaną także wzmocnione - mówi inż. Włodzimierz Popczyk, inżynier kontraktu z Przedsiębiorstwa Projektowania, Realizacji i Wdrożeń "BPK KATOWICE" Sp. z o.o.
Remont kładki będzie kosztował kilkadziesiąt tysięcy złotych. To jednak tylko część większego remontu całej stacji Tychy Zachodnie, która wraz z budową trzech stacji przesiadkowych w rejonie lodowiska, ulicy Bielskiej i Grota-Roweckiego jest jedną z największych inwestycji realizowanych obecnie w Tychach.
- Stawiamy na połączenia kolejowe. To oznacza, że musimy zadbać o infrastrukturę, która zapewni pasażerom wygodne podróżowanie - mówi prezydent Tychów Andrzej Dziuba.
Całość będą uzupełniać dwa, nowe wielopoziomowe parkingi, z których jeden stanie obok wyremontowanego dworca, a drugi przy lodowisku. Trwa obecnie weryfikacja dokumentacji technicznej obu parkingów.
- Chcemy zachęcić zmotoryzowanych mieszkańców, by jednak zostawili auto na parkingu i przesiedli się do pociągu - mówi prezydent Dziuba.
W sumie inwestycja, której realizacja ma zakończyć się w połowie 2012 roku będzie kosztowała około 48, 5 mln zł, (z czego 41 mln zł będzie pochodziło z funduszy unijnych). Wcześniej za 2 mln zł samorząd ponad 130-tysięcznych Tychów na Śląsku wyremontował zaniedbany dworzec kolejowy w mieście. Inwestycja była możliwa dzięki wydzierżawieniu obiektu od PKP.