Projekt: Grzegorz Ratajski, konstrukcja Marian Kręzel, 1993 r. Realizacja w latach 1993-2000. Budowę kościoła prowadził ks. Józef Szklorz, proboszcz parafii erygowanej w 1989 r.
Autor projektu zdecydował się na zwartą bryłę świątyni i zwieńczenie jej kopułą, aby stworzyć mocną dominantę krajobrazową. Kościół znajduje się bowiem w bezpośrednim sąsiedztwie osi zielonej północ-południe i jest dobrze eksponowany z wszystkich stron. Konsekwencją decyzji zastosowania formy z kopułą była budowa świątyni na planie krzyża greckiego. Nawiązaniem do tradycji śląskiej architektury było wykorzystanie jako podstawowego budulca cegły klinkierowej, a także dekoracyjnych układów wątku muru.
Budowa rozpoczęła się od skonstruowania kopuły i wykonania ażurowych żeber-przęseł; montaż konstrukcji przypominał budowę mostów. Dopiero po skonstruowaniu „pająka” przęseł z kopułą na szczycie przystąpiono do murowania ścian.
Do wykonania malarskiego wystroju wnętrza zaproszono artystów: Joannę Piech-Kalarus i Romana Kalarusa (profesora katowickiej Akademii Sztuk Pięknych). Cechą ich sztuki jest żywa kolorystyka, stosowanie czystych barw, syntetyczny rysunek. Ścianę prezbiterium rozświetlają złociste żółcie, kopułę kaplicy chrzcielnej – jasne szaro-błękity. Tu znalazła się malowana historia życia błogosławionej Karoliny. Swoją intensywnością zwraca uwagę scena Zesłania Ducha Świętego, umieszczona przy wejściu do kaplicy. Kalarusowie są także autorami obrazów Drogi Krzyżowej.
Wystrój kościoła uzupełniają drewniane rzeźby autorstwa Antoniego Toborowicza. Przede wszystkim jednak jego dziełem jest wyposażenie dolnej kaplicy kościoła, a także krzyż misyjny w jego obejściu i zewnętrzne stacje Drogi Krzyżowej. Artysta wykonał również Ogród Różańcowy, zamykający od zachodu teren kościoła.