Radosław Marzec urodził się w Białymstoku w 1971 r. Studiował w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Umiejętności swoje doskonalił w Konserwatorium Muzycznym w Strasbourgu (Francja) w klasie organów prof. André Stricker w ramach studiów podyplomowych zwieńczonych uzyskaniem Diplôme de Specialisation d’orgue.
W latach 1995-1996 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia i sukcesy artystyczne. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez takich organistów jak Marie-Claire Alain, Guy Bovet, Ferdinand Klinda, Herbert Wulf. Był stypendystą kursu mistrzowskiego prowadzonego przez Jean Guillou w Zürichu oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Organowej w Saint Bertrand de Comminges, prowadzonej przez Michael Chapuis i André Stricker.
W 1994 r. został laureatem Nagrody Głównej na Konkursie Organowym w Rumii, a pięć lat później finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego im.
M. Tariverdieva w Kaliningradzie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworów obowiązkowych.
W 2005 r. lubelskie wydawnictwo Polihymnia wydało jego książkę pod tytułem „Interpretacja utworów organowych Jana Sebastiana Bacha w świetle źródeł XVIII wiecznych”. W 2006 roku dokonał premierowej rejestracji na płycie, muzyki organowej Adama z Wągrowca. Oprócz tego nagrał również dwie płyty z solową muzyką organową w Chojnicach oraz w Gau-Bischofsheim w Niemczech. Obecnie jest profesorem tytularnym pracującym na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Występuje w kraju i za granicą solo, a także w duecie Cellorganic ze swoją żoną, wiolonczelistką prof. Renatą Marzec.
Program:
1. Johann Sebastian Bach – Toccata i fuga d-moll BWV 565
2. Fray Cristóbal de San Jerónimo – 8º Tono, Obra de Todo Juego (z rękopisu z Real Monasterio de San Lorenzo de El Escorial, XVII w.)
3. 1o Tono. Obra Sobre la Tonada del Desmayo; De Todo Juego (anonimowy autor hiszpański z XVII w., z rękopisu z klasztoru San Lorenzo el Real de El Escorial)
4. Johann Sebastian Bach – VI Sonata triowa G-dur BWV 530
I. Vivace
II. Lente
III. Allegro
5. Fray Cristóbal de San Jerónimo – Obra de 5º Tono de Todos Juegos (z rękopisu z Real Monasterio de San Lorenzo de El Escorial, XVII w.)
6. Folias de 1o Tono (anonimowy autor hiszpański z XVII w.)
7. Johann Sebastian Bach – Preludium i fuga Es-dur BWV 552