16 marca 2021 14:30

Sprawdź, jak funkcjonują instytucje i w jaki sposób się z nimi kontaktować.

Sprawy dotyczące:

  • otwarcia działalności gospodarczej,

  • zgłoszenia zmian we wpisie,

  • zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej,

  • wykreślenia działalności gospodarczej z CEIDG,

  • udzielenia informacji o przedsiębiorcach z gminnej ewidencji działalności gospodarczej istniejącej przed CEIDG, którzy zakończyli swoją działalność przed
    1 lipca 2011 r.,

Można załatwić bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Tychy, stanowisko nr 5.

W innych sprawach załatwianych przez Wydział Ewidencji Działalności Gospodarczej, prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy: dzialalnosc@umtychy.pl, tel. 32 776 31 03, 32 776 31 04 (zezwolenia na sprzedaż alkoholu) lub 776 31 05.

WNIOSEK CEIDG-1 MOŻNA ZŁOŻYĆ:

W razie wątpliwości przy wypełnianiu wniosku on-line, można skontaktować się z infolinią Ministerstwa Rozwoju:  801 055 088 (w dni robocze od godz. 7-17).

Wnioski on-line dotyczące rozpoczęcia, zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia działalności gospodarczej, należy wypełnić na stronie internetowej CEIDG i potwierdzić profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym.

Przedsiębiorcy, którzy nie posiadają profilu zaufanego mają możliwość jego potwierdzenia:

- korzystając z bankowości elektronicznej. Informacje wraz z listą banków, które świadczą taką, usługę dostępne są na stronie: www.pz.gov.pl

- w UM Tychy w Wydziale Dowodów Osobistych : tel. 32 776 35 14, stanowisko nr 8 w Biurze Obsługi Klienta

- poprzez platformę Envelo za pośrednictwem punktu pocztowego

- w siedzibie tyskiego ZUS.

BIEŻĄCE KOMUNIKATY DLA PRZEDSIĘBIORCÓW MOŻNA ZNALEŹĆ:

JAK PRACUJĄ MIEJSKIE INSTYTUCJE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW:

Okręgowa Izba Przemysłowo-Handlowa w Tychach

ul. Grota-Roweckiego 42

Okręgowa Izba Przemysłowo-Handlowa   w Tychach
ul. Grota Roweckiego 42, pok. 331
43-100 Tychy 

Czynne:

poniedziałek, wtorek 8-18

środa, czwartek, piątek 8-16

Można kontaktować się osobiście, telefonicznie: 32 327 72 77, 32 327 73 77, 796 596 106 lub mailowo: izba@izba.tychy.pl

Cech Rzemiosł i Przedsiębiorczości w Tychach

ul. Damrota 66

Czynne: od poniedziałku do piątku – godz. 7.30-15.30

Można kontaktować się osobiście, telefonicznie 32 227 39 63, 729 912 552
mailowo: biuro@cech.tychy.pl

Podstrefa Tyska Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

ul. Fabryczna 2

Czynne: od poniedziałku do piątku - godz. 8-16,

tel. 32 217 50 42

e-mail: tychy@ksse.com.pl

Osoby pierwszego kontaktu do obsługi inwestora:

Dominika Czernow, tel. kom.: 694 463 943
e-mail:
d.czernow@ksse.com.pl

Tomasz Noga
tel. kom.: 798 892 120

e-mail: tnoga@ksse.com.pl

Powiatowy Urząd Pracy w Tychach

ul. Budowlanych 59

Powiatowy Urząd Pracy w Tychach prowadzi obsługę za pośrednictwem usług elektronicznych (www.praca.gov.pl), telefonicznie, listownie lub mailowo: poczta@pup.tychy.pl .

Pisma, wnioski, zapytania można wrzucać do skrzynki podawczej znajdującej sie w siedzibie urzędu na parterze. Osobisty kontakt możliwy jest w sprawach pilnych po uprzednim telefonicznym lub e-mailowym umówieniu się z pracownikiem urzędu. We wszelkich pismach kierowanych do urzędu pracownicy proszą o podawanie telefonu kontaktowego w celu łatwiejszej i szybkiej komunikacji.

AKTUALNA LISTA KONTAKTÓW

REJESTRACJA OSÓB BEZROBOTNYCH

• tel. 32 781 58 73

• tel. 32 781 58 61

• tel. 698 609 164

• tel. 600 932 034

• e-mail: gozdek@pup.tychy.pl

ZATRUDNIANIE CUDZOZIMECÓW I OFERTY PRACY

• tel. 32 781 58 69

• tel. 32 781 58 67

• e-mail: cudzoziemcy@pup.tychy.pl

• e-mail: oferty@pup.tychy.pl

POZOSTAŁE SPRAWY

• tel. 32 781 58 76

• tel. 32 781 58 66

• fax 32 781 58 60

• e-mail: kancelaria@pup.tychy.pl

• e-mail: poczta@pup.tychy.pl

TARCZA ANTYKRYZYSOWA - POZOSTAŁE INSTRUMENTY COVID

• tel. 698 609 168 

• tel. 32 781 58 68 

• e-mail: tarcza.covid@pup.tychy.pl

TARCZA ANTYKRYZYSOWA - POŻYCZKI COVID

• tel. 698 609 167 

• tel. 698 609 170 

• e-mail: tarcza.covid@pup.tychy.pl

Urząd Skarbowy w Tychach

Al. Niepodległości 60

  • Poniedziałek 7:30 - 18:00

  • Wtorek - Piątek 7:30 - 14:30.

Sprawy można załatwiać przez e-usługi, telefonicznie, lub mailowo. Możliwa jest wizyta w urzędzie skarbowym po uprzednim ustaleniu konkretnego terminu:

Numer telefonu do umówienia wizyty w urzędzie:

  • 513-282-746

Strona internetowa do umówienia wizyty w urzędzie.

Podania można składać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej organu w portalu ePuap  , a także za pomocą portalu podatkowego.

Przy drzwiach do urzędu oraz w holu, ustawiono skrzynki podawcze.

Ważne telefony:

centralna: 32 325 11 00
PIT – 32 325 12

VAT – (32) 325 11 86, (32) 325 12 12

CIT – 516 230 649

spadki/darowizny – (32) 325 11 12

rejestracja podatników – (32) 325 12 06

egzekucja administracyjna – (32) 325 11 41, (32) 325 11 39

rachunkowość podatkowa – (32) 325 12 27, (32) 325 12 33

komórka wierzycielska – upomnienia – (32) 325 11 47, 668 230 252

ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych – (32) 325 11 89, 668 230 252

zaświadczenia – (32) 325 11 01

sprawy karne skarbowe – (32) 325 11 37

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Tychach

ul. de Gaulle’a 16

Czynne: poniedziałek- piątek od godz. 8 do 15.

ZUS zachęca do założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS  i korzystania z usług elektronicznych . W ZUS przygotowano wyodrębnioną strefę, gdzie można złożyć wniosek bez kontaktu z pracownikami, w przedsionku jest skrzynka, w której do godz. 15 można składać dokumenty.

Wnioski można złożyć bez wychodzenia z domu za pośrednictwem platformy PUE ZUS lub wysłać pocztą.

Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (tel. 22 560 16 00) uruchomiło specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:

  1. zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji - po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.

  2. ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności - po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 - ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.

  3. w innych sprawach - tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

  • 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

  • 2 - Renty i emerytury,

  • 3 – Zasiłki,

  • 4 - Informacje dla ubezpieczonych,

  • 5 - Informacje dla płatników.

Konsultanci COT są dostępni od pon. - pt. od godz. 7-18.

ZUS uruchomił trzy infolinie:

Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat świadczeń przysługujących z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także dotyczące zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.

Drugi uruchomiony NUMER 22 290 87 02, TO KOMPLEKSOWA OBSŁUGA W SPRAWIE WSPARCIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW.

A dzwoniąc na 22 290 87 03 można zapytać nt. odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji.

Dodatkowe infolinie są dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15.

Gastronomia w Tychach

Od 24 października gastronomia może świadczyć usługi jedynie na wynos. Przypominamy o bazie obiektów gastronomicznych w Tychach.

Koronawirus - aktualne informacje z miasta

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.