PRELEGENCI VIII Miejskiego Zjazdu Profilaktycznego
„Po co nam media? Rola komunikacji w rozwiązywaniu problemów społecznych”
Tychy, 11 grudnia 2019r.
ŁUKASZ TOMCZYK |
Inżynier informatyki, doktor filozofii - specjalność edukacja dorosłych (Uniwersytet Karola w Pradze), doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet Pedagogiczny). Adiunkt w Instytucie Nauk o Wychowaniu UP Kraków. Laureat prestiżowego stypendium dla młodych naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2018-2020. Członek polskiego zespołu badawczego EU KIDS Online oraz sieci badawczej COST Action CA16207 European Network for Problematic Usage of the Internet. Autor ponad 120 publikacji naukowych poświęconych edukacji dorosłych oraz pedagogice mediów. Kierownik kilku międzynarodowych projektów badawczych - obecnie Smart Ecosystem for Learning and Inclusion ERA-LAC. Redaktor naczelny serii "Czech-Polish-Slovak studies in andragogy and social gerontology". Przeprowadził kilkaset godzin szkoleń na temat profilaktyki zachowań ryzykownych wśród dzieci i młodzieży w Internecie.
MICHAŁ SZYSZKA |
Adiunkt w Katedrze Pedagogiki i koordynator ds. badań w Akademii WSB. Pasjonat mediów i nowych technologii. Zajmuje się komunikacją społeczną i medialną w polityce społecznej. Prowadzi badania oraz szkolenia w zakresie możliwości wykorzystywania mediów oraz narzędzi komunikacyjnych w instytucjach edukacyjnych, pomocowych oraz non-profit, a szerzej w procesie edukacji oraz pomocy i integracji społecznej. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych oraz praktycznych przewodników metodycznych, m.in. „Kształtowanie wizerunku instytucji pomocy społecznej w mediach”.
KRZYSZTOF BRZÓZKA |
Absolwent wydz. Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej Od 1998 do 2003 burmistrz gminy a następnie dzielnicy Warszawa – Włochy. Współzałożyciel (2000 r.) i wieloletni wiceprezes Stowarzyszenia Metropolia Warszawa. Członek (2000 – 2003) Środowiskowej Rady Konsultacyjnej ds. Samorządu Terytorialnego przy Narodowej Radzie Integracji Europejskiej. Organizator i przewodniczący Rady Społecznej SPZLO Warszawa – Włochy (2001 – 2003). Pełnomocnik (2004) Społecznego Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej „Ustawy o Finansowaniu Świadczeń Opieki Zdrowotnej” – projektu przygotowanego przez zespół pod kierunkiem prof. Zbigniewa Religi i skierowanego pod obrady Sejmy RP. W kwietniu 2006 powołany na stanowisko dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (odwołany w maju 2019). Od 2014 roku doradca Sekretariatu WHO Światowej Organizacji Zdrowia ds. problemów alkoholowych. Stypendysta (2008) University of Michigan - program Fogarthy w zakresie polityki wobec uzależnień.
MAGDALENA BORKOWSKA |
Psycholog, główny specjalista Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (Dział Edukacji Publicznej, Analiz i Współpracy z Zagranicą), w trakcie studiów doktoranckich z zakresu tematyki FASD (Poalkoholowego Spektrum Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych) na Uniwersytecie w Maastricht, członek Zarządu EUFASD ( Stowarzyszenie EUFASD ).
NATASZA GODLEWSKA |
Prezes Zarządu Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo, Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Pedagogika, Ukończone studia podyplomowe: Trener Biznesu (AGH, Kraków) oraz Marketing Internetowy (WSB, Wrocław); doświadczenie zawodowe: pedagogiczne – praca dziećmi w Domu Kultury w zakresie rozwijania zainteresowań teatralnych, praca w korporacji na stanowisku kierowniczym i jako trener szkoleń miękkich w zakresie komunikacji, sprzedaży, merchandisingu, obsługi klienta itp. Od roku 2012 do dnia dzisiejszego związana z Fundacją Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo.
KATARZYNA KUDYBA |
Założycielka Centrum Szkoleń Profilaktycznych EDUKATOR, pedagog, profilaktyk, psycholog, szkoleniowiec, absolwentka studiów Social Media&Content Marketing. Jest wieloletnim praktykiem i biegłym znawcą wirtualnej rzeczywistości. Prowadzi szkolenia i warsztaty profilaktyczne w szkołach na wszystkich szczeblach edukacji, które są skierowane do nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców, a przede wszystkim uczniów. Jej wykłady boleśnie uświadamia dorosłym, że często nie mają pojęcia w jakich wirtualnych światach poruszają się dzieci już od wczesnego dzieciństwa.