Przebudowa drogi krajowej nr 1
14 lipca 2015 10:57
Trzy nowe przejścia podziemne dla pieszych, przebudowany wiadukt nad torami PKP i nowe dwupoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie rozdzielające ruch tranzytowy od lokalnego. To najważniejsze efekty zakończonej modernizacji 6,5-kilometrowego fragmentu Drogi Krajowej nr 1 i 86 biegnącej przez Tychy.
Trwająca blisko trzy lata przebudowa 6,5-kilometrowego odcinka ulicy Beskidzkiej, zakończona w październiku 2014 r. to największa w ostatnich latach drogowa inwestycja w Tychach i jedna z największych w województwie śląskim.
W miejscu, gdzie dawniej ruch tranzytowy mieszał się z lokalnym, dziś kierowcy jeżdżą nowo wybudowanym dwupoziomowym, bezkolizyjnym skrzyżowaniem. Estakada w rejonie al. Niepodległości, która poprowadzona jest główna nitka drogowa, połączona została ze znajdującym się pod nią rondem, którym odbywa się wjazd do miasta. Jadać z centrum Tychów, można wjechać przez rondo na DK-1 w stronę Katowic lub Bielska-Białej.
Szczególne znaczenie dla całej modernizacji miało przeniesienie ruchu pieszego do trzech podziemnych tuneli.
Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, poprawić płynność ruchu i do minimum ograniczyć ryzyko wypadków na ruchliwej trasie.
Nowe przejścia powstały w rejonie ulic Targiela, Edukacji i Przemysłowej. To dzięki nim na całym wyremontowanym odcinku, kierowcy nie muszą zatrzymywać się na światłach.
Przebudowa 6,5-kilometrowego fragmentu tyskiej DK-1 i DK-86 jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w zakresie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wyniosła ok.190 mln zł, z czego aż 85 proc. dofinansowanych zostało z UE. Pozostała część to wkład własny miasta Tychy.
Powrót do strony "Inwestycje miejskie"
W miejscu, gdzie dawniej ruch tranzytowy mieszał się z lokalnym, dziś kierowcy jeżdżą nowo wybudowanym dwupoziomowym, bezkolizyjnym skrzyżowaniem. Estakada w rejonie al. Niepodległości, która poprowadzona jest główna nitka drogowa, połączona została ze znajdującym się pod nią rondem, którym odbywa się wjazd do miasta. Jadać z centrum Tychów, można wjechać przez rondo na DK-1 w stronę Katowic lub Bielska-Białej.
Szczególne znaczenie dla całej modernizacji miało przeniesienie ruchu pieszego do trzech podziemnych tuneli.
Wszystko po to, by zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, poprawić płynność ruchu i do minimum ograniczyć ryzyko wypadków na ruchliwej trasie.
Nowe przejścia powstały w rejonie ulic Targiela, Edukacji i Przemysłowej. To dzięki nim na całym wyremontowanym odcinku, kierowcy nie muszą zatrzymywać się na światłach.
Przebudowa 6,5-kilometrowego fragmentu tyskiej DK-1 i DK-86 jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w zakresie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wyniosła ok.190 mln zł, z czego aż 85 proc. dofinansowanych zostało z UE. Pozostała część to wkład własny miasta Tychy.
Powrót do strony "Inwestycje miejskie"