NARODOWY FUNDUSZ ZDROWIA
Informacje o Narodowym Funduszu Zdrowia - przydatne dane kontaktowe, najważniejsze informacje.
TELEFON | WWW | ||
SEKCJA OBSŁUGI UBEZPIECZONYCH Grota-Roweckiego 42 43-100 Tychy PUNKT OBSŁUGI ŚLĄSKIEGO OW NFZ ul. Stanisława Kossutha 13 40-844 Katowice |
800 190 590 | tip@nfz.gov.pl kancelaria@nfz-katowice.pl |
www.nfz-katowice.pl |
INFORMATOR O TERMINACH LECZENIA
SKARGI I WNIOSKI (NFZ)
Zastrzeżenia pacjentów dotyczące sposobu leczenia należy kierować w pierwszej kolejności do:
-
dyrektora szpitala,/kierownika przychodni,
-
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej lekarzy
-
Okręgowej Izby Lekarskiej
-
Rzecznika Praw Pacjenta.
Pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia .
PRZEDMIOTEM SKARGI MOŻE BYĆ M.IN.:
-
naruszenie praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
-
przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;
-
zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.
PRZEDMIOTEM WNIOSKU MOŻE BYĆ:
-
sprawy ulepszenia organizacji,
-
wzmocnienia praworządności,
-
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
-
sprawy związane z lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.
JAK ZŁOZYĆ PISMO?
-
bezpośrednio w siedzibie Śląskiego OW NFZ
ul. Kossutha 13 w Katowicach od poniedziałku do piątku w godzinach od 08.00 do 16.00.
Dodatkowo pracownicy Działu Skarg i Wniosków przyjmują interesantów zgłaszających się osobiście w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. od 16.00 do 18.00. (Biuro Obsługi Ubezpieczonych, budynek B, pok. 0.18).
-
w delegaturach (Bielsko-Biała, Częstochowa, Rybnik, Piekary Śląskie)
od poniedziałku do piątku w godzinach od 08.00 do 16.00,
-
wysłać pocztą na adres oddziału lub właściwej dla siedziby świadczeniodawcy delegatury,
-
przesłać skargę na adres e-mail
(w przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym lub nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik NFZ za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy o uzupełnienie złożonej skargi lub wniosku o te dane w terminie siedmiu dni. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.)
-
przesłać za pośrednictwem platformy ePUAP.
CO POWINNO ZAWIERAC PISMO?
-
dane skarżącego (imię, nazwisko, adres, numer telefonu),
-
dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy,
-
precyzyjny opis zdarzenia,
-
w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.
I CO DALEJ?
Czekaj na pisemną informację o sposobie rozpatrzenia skargi. Każda skarga jest na wstępie analizowana w odniesieniu do obowiązujących przepisów oraz postanowień umowy wiążącej danego świadczeniodawcę z oddziałem wojewódzkim NFZ. W przypadku konieczności prowadzenia postępowania wyjaśniającego kierowana jest prośba do świadczeniodawcy o złożenie wyjaśnień lub zajęcie stanowiska w danej sprawie. W niektórych przypadkach konieczne jest również przeprowadzenie kontroli u świadczeniodawcy.
Dział Skarg i Wniosków Śląskiego OW NFZ: 32 735 05 45.