20 listopada 2013 13:32

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tychach zakończyło wdrażanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i od dziś (20 XI) pasażerowie miejskich autobusów mogą z niego korzystać.

Korki, objazdy, wypadki na drogach, pogoda – wszystko to powoduje opóźnienia. Zdarza się, że przychodzimy na przystanek i zastanawiamy się czy autobus już odjechał, czy nie jest opóźniony. Zimą z kolei wychodzimy często na przystanek wcześniej, a spóźniający się autobus, zmusza nas do czekania kolejnych kilku minut na mrozie. Teraz te problemy mają się skończyć.

 

- Po raz pierwszy pasażer będzie miał bezpośrednią i aktualną informacje czy dany autobus już odjechał, czy jest opóźniony i to nie stojąc i czekając na przystanku, ale w domu, w pracy, na spotkaniu, czy na zakupach, itd. Obsługa systemu przez pasażera jest bardzo prosta, nie trzeba dodatkowego programu do jego obsługi. Wystarczy do tego tylko telefon komórkowy – mówi Andrzej Kowol – prezes PKM.


Z systemu będzie można skorzystać na trzy sposoby: poprzez stronę www.tychy.kiedyprzyjedzie.pl, z serwisu mobilnego na telefonie lub tablecie, serwisu sms (wysyłanie sms pod numer 664 070 971 - koszt zgodny z taryfą operatora GSM) o treści: tychy.<numer przystanku> (np. tychy.2). W początkowym okresie działania serwisu (kilka tygodni) promocyjnie koszty sms-ów zwrotnych pokrywać będzie PKM Tychy. Z jednego numeru telefonu można wysłać dziennie 5 zapytań.

 

Ułatwienia dla pasażerów to nie jedyne zalety nowego sytemu, dzięki niemu pełną informację o aktualnej sytuacji w komunikacji miejskiej będzie miał dyspozytor.

 

- To znakomite narzędzie do zarządzania flotą autobusów. System pomaga dyspozytorowi nadzorować ruch pojazdów, dostarcza danych o aktualnej sytuacji na drodze, uwzględniając opóźnienia, awarie, objazdy – dodaje Andrzej Kowol.


Mapa jest aktualizowana, co kilkanaście sekund, więc informację zarówno pasażer, jak i dyspozytor mają na bieżąco. Program generuje też sporo danych statystycznych, które analizują m.in. czas przejazdu autobusów, na ich podstawie można wyciągnąć wiele interesujących wniosków np. udoskonalać rozkład jazdy.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.