27 października 2023 12:06

W poniedziałek, 30 października drewniana kładka znajdująca się nad torami kolejowymi pomiędzy al. Jana Pawła II i ul. Dąbrowskiego zostanie zamknięta. Chodzi o łącznik stanowiący przedłużenie ul. Darwina. Powodem decyzji jest zły stan techniczny obiektu.

- Nie możemy pozwolić na dalsze korzystanie z obiektu, który zagraża bezpieczeństwu ludzi. Oprócz regularnie prowadzonych przeglądów, od pewnego czasu obserwujemy nieco szybszy i bardziej dynamiczny postęp degradacji poszczególnych elementów kładki. Najnowsza ocena stanu technicznego pokazała, że obiekt nie nadaje się dla ruchu pieszego, a tym bardziej rowerowego – wyjaśnia Arkadiusz Bąk, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Kiedy remont?

Obiekt należy do miasta, ale w związku z planowaną w tym miejscu modernizacją linii kolejowej, przebudowa i remont kładki zostały ujęte w realizowanym przez PKP PLK S.A. projekcie pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”.

- Wiemy, że prace projektowe w tym zakresie już trwają. Konsultujemy kwestie techniczne i przekazujemy Inwestorowi ewentualne uwagi. Wiemy, że Kolej planuje m.in. zmianę układu torowego, zmianę położenia peronów, likwidację istniejących zejść z kładki na peron oraz szereg prac związanych z konserwacją samej konstrukcji kładki –  mówi Daria Woźnica, kierownik Działu Administracji Dróg i Mostów MZUiM w Tychach.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP PLK S.A. projekt powinien być gotowy jeszcze w tym roku. Niestety Inwestor nie jest w stanie określić jeszcze terminu realizacji wspomnianej inwestycji, dlatego MZUiM niezależnie od tych działań analizuje możliwość sfinansowania remontu z innych środków, w tym środków własnych.

W 2022 roku, w ramach modernizacji wiaduktu na ul. Grota Roweckiego, do użytku oddana została zupełnie nowa kładka pieszo-rowerowa. Obiekt znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie wspomnianego wiaduktu, po jego wschodniej stronie i może stanowić alternatywne przejście dla kładki, która zostanie zamknięta. Infrastrukturę komunikacyjną w tym zakresie uzupełnia jeszcze wiadukt na ul. Wyszyńskiego, przy stadionie zimowym.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.