9 grudnia 2011 10:47

Już w najbliższy poniedziałek – 12 grudnia Tychy staną się hokejową stolicą świata. Hokeiści z sześciu państw – Francji, Włoch, Japonii, Chorwacji, Kazachstanu i Polski zmierzą się w walce o tytuł Mistrza Świata Juniorów w Hokeju na Lodzie.

 
Areną mistrzostw świata będzie tyski Stadion Zimowy, Reprezentacja Polski 20-latków, prowadzona przez Jarosława Morawieckiego, zagra w Tychach z Francją, Włochami, Japonią, Kazachstanem i Chorwacją.  Zwycięzca turnieju awansuje do Dywizji I A. To jedna z najważniejszych imprez sportowych w Tychach w 2011 roku.


 - Cieszę się, że w tym roku to Tychom przypada organizacja zawodów międzynarodowej rangi. Możliwość goszczenia młodych sportowców, działaczy i sympatyków hokeja to zaszczyt dla naszego miasta, które coraz częściej jest gospodarzem ogólnopolskich czy międzynarodowych imprez sportowych. Na tafli naszego lodowiska już wielokrotnie rywalizowali młodzi hokeiści, którzy dostarczali nam wielu sportowych wrażeń. Zachęcam fanów hokeja zarówno z Polski jak i zagranicy, do obecności na tyskim lodowisku i dopingowania wszystkich zawodników - mówi Andrzej Dziuba Prezydent Tychów.


Do tego, by w najbliższych dniach odwiedzić tyskie lodowisko zachęcają także liczne reklamy w różnych częściach miasta. Zwłaszcza te nietypowe jak np. sylwetki hokeistów i kibiców, jakie zdobią dziesięć wiat przystankowych w centrum miasta. Taka ciekawa forma reklamy ma przyciągnąć mieszkańców na mecze Mistrzostw Świata, a przyjść warto, bo rywalizacja zawodników na lodowej tafli to nie wszystkie atrakcje, jakie przygotowano dla sympatyków hokeja i mieszkańców miasta.

 

Terminarz rozgrywek Mistrzostw Świata »

 

Zawodników mistrzostw świata w hokeju na lodzie dywizji I B do gry zachęcać będą uczniowie tyskich szkół. Kampania "Kibicujemy z klasą", która ma pokazać, że Tychy mogą być miastem bezpiecznego i kulturalnego kibicowania.

 

- Akcja „Kibicujemy z klasą” to nie tylko świetny pomysł na podniesienie jakości kibicowania na naszych stadionach, ale też okazja do zaproszenia jak największego grona tyszan na tyskie lodowisko i zachęcenie ich do aktywnego kibicowania nie tylko podczas zbliżających się Mistrzostw Świata, ale także podczas rozgrywek ligowych naszego GKS-u – uważa Adrian Parzyszek, napastnik GKS Tychy. – Dla zawodników nie ma niczego gorszego niż granie przy pustych trybunach. Gorący doping i nagradzanie świetnych akcji przez kibiców naprawdę dodaje skrzydeł – dodaje hokeista.


Ogłoszone zostały też dwa konkursy związane z turniejem. Pierwszy polegał na przygotowaniu dopingu dla wybranej reprezentacji uczestniczącej w zawodach (skierowany do młodzieży), drugi - na nakręceniu "spotu" promującego mistrzostwa ( skierowany do mieszkańców miasta).


- Konkurs na kulturalny doping adresowany był do szkół ponad gimnazjalnych. Ideą zmagań konkursowych jest kibicowanie jednej z drużyn, które przyjeżdżają do Tychów na Mistrzostwa Świata w Hokeju na Lodzie do lat 20 – wyjaśnia Iwona Ciepał, naczelnik Wydziału Informacji, Promocji i Współpracy z Zagranicą UM Tychy.


Do uczestnictwa w tym konkursie zgłosiło się sześć szkół: II Liceum Ogólnokształcące im. C.K. Norwida, III Liceum Ogólnokształcące im. S. Wyspiańskiego, Zespół Szkół nr 1, Zespół Szkół nr 2, Zespół Szkół nr 6 i Zespół Szkół nr 7.  

Która ze szkół jest w kibicowaniu najlepsza- okaże się po zakończeniu mistrzostw, wtedy jury konkursowe wybierze zwycięzcę. Pod uwagę brane jest m.in.: uczestnictwo we wszystkich meczach MŚ, ilość zaangażowanych osób, ciekawe informacje na temat drużyn publikowane na profilu fb, a także oryginalne sposoby kibicowania (akcesoria, gadżety do kibicowania, hasła, przyśpiewki, podejmowane działania, przebrania w barwach narodowych itd.).

 

Konkurs dla mieszkańców został już rozstrzygnięty. Zadaniem uczestników zabawy skierowanej do tyszan, było nakręcenie spotu promującego Mistrzostwa Świata w Hokeju na Lodzie do lat 20. Jury oceniło, że z tego zadania najlepiej wywiązały się Gabrysia Mucha i Agnieszka Sajdak.

 

- Ich film wyróżniał się spośród nadesłanych prac, przede wszystkim, pomysłem, ciekawym scenariuszem i zaangażowaniem zarówno autorek, jak i koleżanek i kolegów ze szkoły. Spełniał również wymagania zawarte w regulaminie konkursu. Dziewczyny się napracowały i nagroda jak najbardziej się im należy – mówi naczelnik Ciepał.


W skład jury weszli: Tomasz Mól, realizator i producent filmów, Patrycja Hołojda ze spółki Tyski Sport SA, Iwona Ciepał, z Wydziału Informacji, Promocji i Współpracy z Zagranicą UM Tychy.

Obie laureatki są uczennicami Zespołu Szkół nr 1 w Tychach. W nagrodę dostaną 1000 złotych. Film ich autorstwa będzie też umieszczony na miejskich portalach, jako spot promujący MŚ.

 

 

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.