17 marca 2020, 11:28:54

Co zrobić, kiedy czujesz się źle, potrzebujesz recepty lub zwolnienia i chciałbyś skorzystać z wizyty w przychodni?

jasna plansza z ikoną stetoskopu i napisem "przychodnie"

Jeśli masz wysoką gorączkę, kaszel, duszności, ból mięśni i odczuwasz zmęczenie, miałeś lub mogłeś mieć kontakt z osobami zarażonymi, wróciłeś w ostatnim czasie z terenów, gdzie występuje duża liczba zakażeń i jednym słowem – podejrzewasz u siebie koronawirusa, skontaktuj się z:

Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Tychach: 512 370 717, 517 497 829
Oddziałem Obserwacyjno-Zakaźnym Szpitala Megrez w Tychach: 887 277 805

Jeśli masz wątpliwości, inne objawy lub chcesz skontaktować się z lekarzem:

  • w pierwszej kolejności skorzystaj z teleporady w jednej z przychodni. Jeśli po konsultacji telefonicznej zapadnie decyzja o wizycie w przychodni, jeśli istnieje taka możliwość, udaj się do niej sam. Wizyta u lekarza odbywa się bez udziału osób towarzyszących
  • Pamiętaj, że po konsultacji telefonicznej, możesz otrzymać e-receptę lub jeśli nie posiadasz Internetowego Konta Pacjenta – kod recepty (sprawdź, jak założyć IKP)
  • W placówkach świadczących usługi prywatne rekomenduje się lub narzuca płatność kartą

Jeśli chodzi o Medycynę Pracy występuje ograniczenie badań, wprowadzone są również restrykcyjne wytyczne sanitarne.

Czy wiesz, że nie wychodząc z domu, możesz zaczerpnąć teleporady lekarza, pielęgniarki lub położnej w ramach podstawowej opieki zdrowotnej? Poprzez kontakt telefoniczny możesz otrzymać:

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-receptę lub kod recepty uprawniający Cię do jej odbioru w aptece (na podstawie nr PESEL i kodu)
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność

Teleporady medyczne:

  • ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
  • ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
  • rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
  • skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy

Z wizyty na odległość mogą także skorzystać pacjenci kontynuujący opiekę w konkretnej poradni specjalistycznej, zgodnie z ustalonym planem leczenia i stanem klinicznym, m.in. pacjenci poradni onkologicznych, kardiologicznych czy neurologicznych, którzy pozostają już pod stałą opieką specjalistów i wymagają okresowej kontroli.

Sprawdź, które placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej udzielają teleporad w Tychach

Internetowe Konto Pacjenta to informacje medyczne o Twoim stanie zdrowia — w internecie. Teraz znajdziesz tam:

  • e-recepty
  • e-skierowania (na badanie lub do uzdrowiska)
  • historię Twoich wizyt u lekarza w ramach NFZinformację o zaplanowanych wizytach u lekarza w ramach NFZ, jeśli pracujesz – informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie)
  • listę Twoich leków na receptę
  • informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce).

Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta wiele spraw związanych ze zdrowiem załatwisz bez wychodzenia z domu.

Po pierwsze — żeby się zalogować, potrzebujesz elektronicznego podpisu. Może to być profil zaufany albo na przykład konto bankowe iPKO lub Inteligo. Jeśli nie masz takiego konta, załóż profil zaufany. Profil zaufany od ręki założysz (czyli potwierdzisz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu) przez bankowość internetową. Profil zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy przez internet.
Po drugie — Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta. Teraz możesz użyć profilu zaufanego i zobaczyć swoje e-recepty, upoważnić kogoś bliskiego lub wybrać lekarza.

JAK TO ZROBIĆ?

  • Wchodzisz na stronę główną pacjent.gov.pl
  • Widzisz niebieski pasek ze zdjęciem i napisami „Internetowe Konto Pacjenta”, „Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”, a poniżej „Zaloguj się”. Klikasz „Zaloguj się”.
  • Wybierasz jeden z 3 sposobów logowania się (profil zaufany, internetowe konto w banku, e-dowód)

Po trzecie — Upoważnij bliska osobę. Możesz upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta na przykład po to, by odbierał e-recepty i sprawdzał terminy wizyt. Żeby mieć wgląd w Twoje konto, bliska osoba musi mieć aktywne własne Internetowe Konto Pacjenta

E-RECEPTA

To recepta, którą lekarz wystawia w systemie elektronicznym. Jeśli korzystasz z Internetowego Konta Pacjenta:

  • SMS na telefon — 4-cyfry kodu
  • e-mail z załączonym plikiem PDF — ten plik to e-recepta wygląda tak, jak wydruk informacyjny — jest tu kod kreskowy i zalecane przez lekarza dawkowanie.

Szczegółowe informacje na stronie.

PLACÓWKA MIASTO ADRES TELEFON
Sabina Ryś-Kupień Tychy Damrota 63 880440932
NZOZ DENTICA Tychy Myśliwska 4 32 329 41 03
SP Zakład Lecznictwa Ambulatoryjnego w Katowicach "MOJA PRZYCHODNIA" Katowice PCK 32 259 51 57
Leszek Prośniak Katowice Zbożowa 32 202 90 95
Iwona Marczak-Prośniak Katowice Dębowa 32 254 64 25
EPIONE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Katowice Szopienicka 32 411 00 00
EPIONE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Katowice Zawiszy Czarnego 32 411 00 00
"NL CLINIC Pierzyńscy Spółka Jawna" Katowice Obroki 502 243 004
Aneta Leszczyńska-Suleja Katowice Słowackiego 32 608 11 24
Igor Kalamarz KATOWICE Kotlarza 601534326
Joanna Koncewicz Katowice Tysiąclecia 32 206 06 66
OLK-MED Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Katowice Henryka Dąbrowskiego 32 253 52 95
Ksymena Staroń-Irla KATOWICE Jagiellońska 503 337 718
Praktyka Stomatologiczna lek.stom. Magdalena Kwiatek-Stańczyk Katowice Jankego 32 353 53 53
Praktyka Stomatologiczna Bożena Muś Hayatullah KATOWICE Brynowska 661 921 554
Przedsiębiorstwo Świadczeń Zdrowotnych i Promocji Zdrowia Elvita - Jaworzno III Sp. z o.o. Katowice Uniwersytecka 32 754 93 56
Anita Zaborowska Sosnowiec Zamkowa  608315273
Marek Długoszowski Sosnowiec  Kilińskiego 601 480 655
Mirosława Filus Sosnowiec Wawel 32 294 61 55
Anita Zaborowska Sosnowiec Nowopogońska  601 451 468

UWAGA! Pełna lista gabinetów stomatologicznych, które realizują świadczenia w województwie śląskim znajduje się do pobrania na stronie nfz-katowice.pl w zakładce AKTUALNOŚCI DLA PACJENTÓW

Nowa sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy, może powodować różne, skrajne uczucia. Jeśli Ty lub Twoja rodzina potrzebujecie wsparcia psychologicznego możecie skorzystać z bezpłatnych telefonów zaufania:

  • dla dziecie i młodzieży (dostęny 24/7): 116 111 
  • dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym (Pon-pt 14:00- 22:00): 116 123
  • dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci (pon-pt 12:00 - 15:00): 800 100 100
  • antydepresyjny telefon zaufania Fundacji Itaka (pon i czw 17:00 - 19:00): 22 484 88 01

 

 

 

 

 

Koronawirus - aktualne informacje z miasta

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×