17 marca 2020, 11:28:54

Co zrobić, kiedy czujesz się źle, potrzebujesz recepty lub zwolnienia i chciałbyś skorzystać z wizyty w przychodni?

Źle się czujesz, masz gorączkę, kaszlesz, trudno Ci oddychać? Podejrzewasz, że to koronawirus? Zachowaj spokój i dowiedz się, co zrobić.
Jeśli masz takie objawy, jak:

  • stan podgorączkowy (temperatura ciała pomiędzy 37°C a 38°C),
  • objawy przeziębieniowe,
  • kaszel, duszność

Zadzwoń na numer bezpłatnej infolinii NFZ czynnej całą dobę 800 190 590 lub skorzystaj z teleporady u swojego lekarza POZ.

Nie jedź na SOR, nie korzystaj z komunikacji miejskiej.

Jeśli miałeś kontakt z osobą zakażoną koronawirusem lub chorą, to natychmiast zadzwoń do stacji sanitarno-epidemiologicznej i powiadom o swojej sytuacji. Otrzymasz informację, jak masz dalej postępować.

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tychach: 512 370 717, 517 497 829
Oddział Obserwacyjno-Zakaźny Szpitala Megrez w Tychach: 887 277 805

Jeśli masz wątpliwości, inne objawy lub chcesz skontaktować się z lekarzem:

  • w pierwszej kolejności skorzystaj z teleporady w jednej z przychodni. Jeśli po konsultacji telefonicznej zapadnie decyzja o wizycie w przychodni, jeśli istnieje taka możliwość, udaj się do niej sam. Wizyta u lekarza odbywa się bez udziału osób towarzyszących
  • Pamiętaj, że po konsultacji telefonicznej, możesz otrzymać e-receptę lub jeśli nie posiadasz Internetowego Konta Pacjenta – kod recepty (sprawdź, jak założyć IKP)
  • W placówkach świadczących usługi prywatne rekomenduje się lub narzuca płatność kartą

 

Czy wiesz, że nie wychodząc z domu, możesz zaczerpnąć teleporady lekarza, pielęgniarki lub położnej w ramach podstawowej opieki zdrowotnej? Poprzez kontakt telefoniczny możesz otrzymać:

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-receptę lub kod recepty uprawniający Cię do jej odbioru w aptece (na podstawie nr PESEL i kodu)
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność

Teleporady medyczne:

  • ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa
  • ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych
  • rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna
  • skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy

Z wizyty na odległość mogą także skorzystać pacjenci kontynuujący opiekę w konkretnej poradni specjalistycznej, zgodnie z ustalonym planem leczenia i stanem klinicznym, m.in. pacjenci poradni onkologicznych, kardiologicznych czy neurologicznych, którzy pozostają już pod stałą opieką specjalistów i wymagają okresowej kontroli.

Sprawdź, które placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej udzielają teleporad w Tychach

Internetowe Konto Pacjenta to informacje medyczne o Twoim stanie zdrowia — w internecie. Teraz znajdziesz tam:

  • e-recepty
  • e-skierowania (na badanie lub do uzdrowiska)
  • historię Twoich wizyt u lekarza w ramach NFZinformację o zaplanowanych wizytach u lekarza w ramach NFZ, jeśli pracujesz – informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie)
  • listę Twoich leków na receptę
  • informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce).

Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta wiele spraw związanych ze zdrowiem załatwisz bez wychodzenia z domu.

Po pierwsze — żeby się zalogować, potrzebujesz elektronicznego podpisu. Może to być profil zaufany albo na przykład konto bankowe iPKO lub Inteligo. Jeśli nie masz takiego konta, załóż profil zaufany. Profil zaufany od ręki założysz (czyli potwierdzisz swoją tożsamość bez wychodzenia z domu) przez bankowość internetową. Profil zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy przez internet.
Po drugie — Zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta. Teraz możesz użyć profilu zaufanego i zobaczyć swoje e-recepty, upoważnić kogoś bliskiego lub wybrać lekarza.

JAK TO ZROBIĆ?

  • Wchodzisz na stronę główną pacjent.gov.pl
  • Widzisz niebieski pasek ze zdjęciem i napisami „Internetowe Konto Pacjenta”, „Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”, a poniżej „Zaloguj się”. Klikasz „Zaloguj się”.
  • Wybierasz jeden z 3 sposobów logowania się (profil zaufany, internetowe konto w banku, e-dowód)

Po trzecie — Upoważnij bliska osobę. Możesz upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta na przykład po to, by odbierał e-recepty i sprawdzał terminy wizyt. Żeby mieć wgląd w Twoje konto, bliska osoba musi mieć aktywne własne Internetowe Konto Pacjenta

E-RECEPTA

To recepta, którą lekarz wystawia w systemie elektronicznym. Jeśli korzystasz z Internetowego Konta Pacjenta:

  • SMS na telefon — 4-cyfry kodu
  • e-mail z załączonym plikiem PDF — ten plik to e-recepta wygląda tak, jak wydruk informacyjny — jest tu kod kreskowy i zalecane przez lekarza dawkowanie.

Szczegółowe informacje na stronie.

Centrum Stomatologii APEX Piotr Drobek

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE

Tychy

Niepodległości 87

32 327 51 99

Dariusz Krywult

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE

Tychy

ks. Tischnera 67

33 812 35 54

Ewa Łucek

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE

Tychy

Harcerska  51

32 217 72 82

Ewa Szczurek

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE

Tychy

Czarnieckiego 18

32 227 95 56

Iwona Szczerba

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE

Tychy

Narcyzów 24

32 219 82 23

Michalina Szmyd-Łucek

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE

Tychy

Harcerska 51

32 217 72 82

Michalina Szmyd-Łucek

ŚWIADCZENIA OGÓLNOSTOMATOLOGICZNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
DO UKOŃCZENIA 18

Tychy

Harcerska 51

32 217 72 82

UWAGA! Pełna lista gabinetów stomatologicznych, które realizują świadczenia w województwie śląskim znajduje się do pobrania na stronie nfz-katowice.pl w zakładce AKTUALNOŚCI DLA PACJENTÓW

Nowa sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy, może powodować różne, skrajne uczucia. Jeśli Ty lub Twoja rodzina potrzebujecie wsparcia psychologicznego możecie skorzystać z bezpłatnych telefonów zaufania:

  • dla dziecie i młodzieży (dostęny 24/7): 116 111 
  • dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym (Pon-pt 14:00- 22:00): 116 123
  • dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci (pon-pt 12:00 - 15:00): 800 100 100
  • antydepresyjny telefon zaufania Fundacji Itaka (pon i czw 17:00 - 19:00): 22 484 88 01

 

 

 

 

 

Koronawirus - aktualne informacje z miasta

 

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×