Miasto

2 czerwca 2020, 12:11:2

Uszkodzona jezdnia lub chodnik, zniszczona zieleń... Często idąc lub przejeżdżając przez miasto natrafiamy na różne nieprawidłowości w miejskiej przestrzeni. Nierzadko o takich usterkach wiedzą tylko mieszkańcy najbliższej okolicy. Co możemy zrobić? Skorzystać z systemu „Zgłoś usterkę”.

Ilustracja/grafika przedstawiająca ekran komputerowy na którym widać główną stronę internetową zglosusterke.umtychy.pl

„Zgłoś usterkę” to moduł dostępny od 2016 roku na stronie internetowej zglosusterke.umtychy.pl oraz w smartofnie poprzez aplikację mobilną „Treespot Tychy – Przewodnik” (systemy iOs i Android). Umożliwia on mieszkańcom zgłaszanie usterek w miejskiej przestrzeni - np. niesprawnej latarni, dziury w drodze, zdewastowanego przystanku czy dzikiego wysypiska śmieci. Zgłoszenia trafiają do odpowiednich służb.

JAK ZGŁASZAĆ

Wybierając przycisk „zgłoś usterkę” na głównej stronie aplikacji (lub strony internetowej), przechodzimy do formularza zgłoszeniowego. Należy w nim wybrać kategorię nieprawidłowości, którą chcemy zgłosić, dodać zdjęcie, nazwać i opisać problem, określić lokalizację usterki (można skorzystać z lokalizacji w telefonie lub samodzielnie wskazać punkt na mapie), podać adres mailowy oraz zaakceptować regulamin.

Aby zgłoszenie zostało przekazane do obsługi trzeba je potwierdzić, klikając w link, który zostanie wysłany na podany przez zgłaszającego mail.

Zgłaszanie usterek jest proste i intuicyjne. Sam proces dodania zgłoszenia to maksymalnie kilka minut. Natomiast czas załatwienia konkretnej sprawy zależny jest od jej skomplikowania.

CO SIE DZIEJE Z MOIM ZGŁOSZENIEM

Zgłoszenie trafia do odpowiedniego wydziału Urzędu Miasta Tychy lub instytucji miejskiej zajmującej się daną kategorią zgłoszeń.  W zespole powołanym do obsługi modułu „Zgłoś Usterkę” znalazły się miejskie jednostki, takie jak: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych, Tyski Zakład Usług Komunalnych, Miejski Zarząd Ulic i Mostów, Straż Miejska, Centrum Usług Wspólnych oraz wydziały UM Tychy: Wydział Komunikacji, Wydział Komunalny i Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa. 

Każdy wydział ma przypisane kategorie zgłoszeń, które podejmuje. Zgłoszenie zostaje rozpatrzone pod kątem możliwości naprawy problemu i nadaje mu się odpowiedni status do załatwienia.

Postęp w zgłoszonej sprawie można obserwować na stronie internetowej – tuż pod tytułem i nr zgłoszenia znajduje się informacja o statusie usterki. Statusy dzielą się na:

  • przyjęte –zgłoszenie jest przyjęte do realizacji,
  • poza uprawnieniami –zgłoszenie nie dotyczy terenów zarządzanych przez jednostki miejskie,
  • odmowa – zgłoszenie nie może zostać zrealizowane (np. z powodu braku środków finansowych)
  • ukończone –zgłoszenie zostało zrealizowane.

Za każdym razem, gdy zmieni się status naszego zgłoszenia, będziemy otrzymywać powiadomienie mailowe o tym fakcie.

Można także dopisać się do powiadomień dotyczących usterek, które zostały zgłoszone już przez kogoś innego.

Pamiętaj! Moduł zgłoszeniowy obsługiwany jest tylko przez miejskie wydziały i instytucje. Jeśli usterka dotyczy terenu zarządzanego przez inne podmioty zgłoszenie zostanie zamknięte ze statusem „poza uprawnieniami” oraz uzasadnieniem. 

- System zgłaszania usterek ułatwia komunikację między mieszkańcami a samorządem – mówi Aneta Moczkowska, Zastepca Prezydenta ds. Zrównoważonego Rozwoju i dodaje: - Tyszanie są wnikliwymi obserwatorami otoczenia. Wychwytują wiele nieprawidłowości, które być może w skali całego miasta są drobiazgami, ale wpływają na lokalną jakość życia. Cieszy nas, że mieszkańcy czują współodpowiedzialność za stan miejskich przestrzeni i zgłaszają nam swoje uwagi. 

Od momentu uruchomienia modułu „Zgłoś usterkę”, czyli od 2016 roku mieszkańcy zgłosili prawie 1500 nieprawidłowości. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło niedziałającego oświetlenia oraz uszkodzonych dróg, chodników i porzuconych pojazdów. 

Spotkanie na 30-lecie samorządności

Spotkanie na 30-lecie samorządności

W tym roku świętujemy 30-lecie samorządności w Polsce. To szczególny czas w historii naszego kraju – okres przełomowych zmian, których samorządy w znaczącym stopniu były kreatorami. To trzy dekady ogromnej pracy mieszkańców i samorządowców zakończone sukcesem.

Projekty prozdrowotne w Reptach

Projekty prozdrowotne w Reptach

Górnośląskie Centrum Rehabilitacji im. gen. Jerzego Ziętka zaprasza mieszkańców województwa śląskiego do udziału w darmowych projektach zdrowotnych. Kierowane są one do osób zmagających się z chorobami układu kostno-stawoweg oraz do osób z chorobą niedokrwienną lub niewydolnością serca.

W wakacje zostań żołnierzem

W wakacje zostań żołnierzem

Wojskowa Komenda Uzupełnień w Tychach w ramach wakacyjnej Kampanii ,,Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” zachęca wszystkich zainteresowanych służbą wojskową do odwiedzenia swojego promocyjnego stoiska 13 lipca i 16 sierpnia na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Paprocany.

Psy ze „schroniska” w Radysach trafią do Tychów

Psy ze „schroniska” w Radysach trafią do Tychów

Od kilku dni media informują o skandalicznych warunkach, w jakich przebywały zwierzęta w zamkniętym już „schronisku” w Radysach. Chęć przyjęcia zwierząt zgłosiło także tyskie schronisko. Dziś rano stowarzyszenie „Pogotowie dla zwierząt”, poinformowało, że 10 psów trafi do Tychów już 3 lipca.

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×