4 maja 2020 9:48

Od 4 maja 2020 r. ZUS przywraca standardową obsługę klientów w swoich placówkach. U pracowników w salach obsługi klientów będzie można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.

Ze względu na bezpieczeństwo, wszystkie osoby odwiedzające placówki ZUS powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych w tym zakresie).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska , na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba . Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie  składać dokumenty, wnioski, pisma – „Skrzynka na dokumenty” oraz skrzynka „Wnioski przedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa”.

W poniedziałki placówki ZUS są dostępne od godz. 8 do godz. 18 .

Ze względu na obowiązujący stan epidemii, ZUS nadal zachęca załatwiania spraw bez wychodzenia z domu . Poprzez:

  • elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych

Poprzez profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystanie z usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  • telefonicznie

do dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.

oraz specjalne nr telefonu :

  • nr telefonu 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15

    • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

    • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły

  • nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15

    • obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej

Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów :

  • 22 484 84 84

  • 732 122 500

Konsultanci tej infolinii są dostępni od godz. 8 – 16.

Źródło: zus.pl

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.