24 lipca 2019 11:56

W czterech tyskich przedszkolach, 41 przedszkolaków w wieku 3 – 6 lat przez 15 miesięcy uczestniczyło w zajęciach m.in.: z logorytmiki, sensoplastyki, artterapii, terapii ręki, dogoterapii oraz hipoterapii, a także w zajęciach terapeutycznych i specjalistycznych.

W ramach projektu, którego realizacja rozpoczęła się w maju ubiegłego roku zakupiono także nowy sprzęt i specjalistyczne pomoce dydaktyczne.

- To świetny program, dzięki któremu dzieci nie tylko mogły się rozwinąć i zdobyć nowe umiejętności, ale także dostaliśmy nowy sprzęt, na którym dalej możemy pracować. Ważne jest także to, że rodzice nie musieli iść z dziećmi do przychodni – wszystkie zajęcia odbywały się w przedszkolu przez specjalnie przeszkolonych pracowników placówki – mówi Marzena Goj – dyrektor Przedszkola nr 10 w Tychach, w którym z projektu skorzystało ośmioro dzieci.

Projekt był realizowany także w Przedszkolu nr 29 z oddziałami integracyjnymi, Przedszkolu nr 12 z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi, Przedszkolu nr 8 „Zielony Ogród”.

Zakładał rozszerzenie dotychczasowej oferty placówek o dodatkowe zajęcia edukacyjne oraz specjalistyczne: logorytmiki, sensoplastyki, arteterapii, z terapii ręki, dogoterapii, hipoterapii, zajęcia terapeutyczne prowadzone metodą W. Sherborne oraz Snoezelen, z zakresu radzenia sobie z agresją, zajęcia z elementami terapii integracji sensorycznej, stymulujące rozwój psychoruchowy, wspomagające dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu lub innymi trudnościami w budowaniu relacji społecznych.

–Przedszkola zaspokajają podstawowe potrzeby dzieci, ale wiemy że dzieci z dysfunkcjami i             niepełnosprawnościami wymagają szczególnej opieki. Dlatego programy takie jak „Dobre przedszkole na dobry start” pomagają zapewnić im odpowiedni rozwój psychoruchowy i emocjonalny. W ramach projektu swoje kwalifikacje i kompetencje poprzez udział w szkoleniach, kursach i studiach podyplomowych podniosło także 26 nauczycieli z przedszkoli objętych programem – dzięki temu jeszcze lepiej mogą wykonywać swoją pracę – mówi Maciej Gramatyka - zastępca prezydenta Tychów ds. społecznych.

W każdym z przedszkoli powstały Sale Doświadczeń Świata – specjalnie wyodrębnione pomieszczenia do terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wyposażone w różne urządzenia stymulujące rozwój zmysłów, a tym samym rozwój dziecka. Dzięki terapii w takiej sali dzieci mają możliwość odbierania nowych, różnorodnych bodźców.

W trzech przedszkolach (P29, P10, P8) powstały także miejsca do prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej wyposażone w specjalistyczny sprzęt (m.in. podwiesia, platformy, huśtawki, hamaki) do usprawnienia małej i dużej motoryki. Dzięki terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprawiły swoją orientację przestrzenną oraz mogły kształtować prawidłowe wzorce ruchowe i stabilną postawę ciała.

Miasto Tychy pozyskało na jego realizację dofinansowanie z Unii Europejskiej ( z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020) w wysokości blisko 350 tys. złotych, całkowita wartość projektu to ponad 410 tysięcy złotych.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.