19 listopada 2018 13:23

20 i 21 listopada br. będą prowadzone prace budowlane związane z montażem fundamentów dla słupów trakcji trolejbusowej na ulicy Sikorskiego w rejonie wiaduktu drogi DK1. W związku z tym, całkowicie zamknięty zostanie pas jezdni ulicy Sikorskiego w kierunku Tychów.

Utrudnienia są związane z wartym 7 milionów złotych projektem budowy sieci trakcyjnej na osiedlach Z i Z1. Budowa nowego odcinka sieci pozwoli na obsługę dwóch linii: nowej G i zmodyfikowanej linii E. Obie linie będą przebiegać m. in. ulicą Sikorskiego, częściowo pozbawioną trakcji elektrycznej. Budowa nowej trakcji potrwa do czerwca 2019 roku - do tego czasu w tym rejonie kierowcy mogą spodziewać się czasowych utrudnień. 

Obowiązujący od jutra projekt organizacji ruchu zakłada całkowite zamknięcie pasa jezdni ulicy Sikorskiego w kierunku Tychów od ulicy Jankowickiej do zjazdu z DK1 od strony Katowic.

- Kierowcy jadący od Cielmic będą zmuszeni do wjazdu na DK1 w kierunku Katowic i zjazdu do miasta innym wjazdem.  Zdajemy sobie sprawę, że dla kierowców to dodatkowy problem, ale nie mamy innego wyjścia. Przepuszczane przez plac budowy będą tylko pojazdy komunikacji miejskiej, a ich wjazd będzie częściowo asekurowany przez pracownika wyznaczonego do kierowania ruchem. Przepraszamy kierowców za wszelkie utrudnienia – mówi Marcin Rogala – prezes Tyskich Linii Trolejbusowych.

Długość nowej trakcji wynosić będzie ok. 2 km (po 1 km w każdą stronę).

- Obecnie długość całej trakcji w Tychach wynosi prawie 36 km, ale każdy dodatkowy kilometr jest dla nas ważny, dzięki temu możemy dotrzeć do większej liczby mieszkańców Tychów podkreśla prezes Rogala.

Nowa trakcja ma być gotowa czerwcu 2019 roku. Oprócz trakcji umowa przewiduje m.in. wybudowanie stacji transformatorowo-prostownikowej, linii kablowej niskiego napięcia prądu stałego (stanowiącą wyprowadzenie mocy na projektowaną sieć trakcyjną) oraz przebudowanie sieci trakcyjnej w obrębie ,,Ronda Zesłańców Sybiru" oraz na odcinku pomiędzy ww. rondem, a ulicą Nad Jeziorem. Wykonany zostanie także demontaż słupów oświetlenia ulicznego na odcinku projektowanej sieci trakcyjnej, ponieważ oświetlenie uliczne zostanie wykonane, jako skojarzone z siecią trakcyjną.

W ciągu 2 miesięcy do Tychów przyjadą także 3 nowe trolejbusy (wartość umowy: blisko 5, 6 mln zł netto), które będą wyposażone w dodatkowe zasilanie bateriami trakcyjnymi, co oznacza, że będą mogły regularnie kursować po ulicach na których nie ma trakcji elektrycznej.

Inwestycja jest częścią większego projektu pod nazwą: ,,Zakup nowoczesnego taboru autobusowego z napędem ekologicznym na potrzeby rozwoju transportu publicznego w podregionie tyskim", współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020. W ramach projektu zostanie zakupionych ponad pięćdziesiąt nowoczesnych autobusów, mikrobusy, elektrobusy, pojazdy serwisowe do obsługi taboru autobusowego, pojazd pogotowia technicznego gruntownie przebudowane zaplecze technicznego zajezdni autobusowej PKM oraz wspomniane trzy nowe trolejbusy.

Trolejbusy w Tychach kursują nieprzerwanie od ponad 35 lat W Tychach obecnie jest 6 linii oznaczonych numerami od A do F. Całkowita długość trakcji trolejbusowej w Tychach to prawie 36km. Ponieważ trolejbusy kursują w śródmieściu oznacza to, że znakomita ilość mieszkańców poruszających się po mieście korzysta z komunikacji trolejbusowej. Trolejbusy w Tychach rocznie wykonują ponad 1,3 mln wozokilometrów.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.