13 listopada 2017, 12:10:51

Miasto Tychy w dniu 27 października 2017r. przystąpiło do ogólnopolskiej Kampanii pn.: „Masz wpływ – wybierz marzenia nie ryzyko”.

Stowarzyszenie DIAKONIA Ruchu Światło-Życie realizuje kampanię społeczną, adresowaną do sprzedawców napojów alkoholowych, nt. zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Projekt realizowany jest w ramach Narodowego Programu Zdrowia, na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Kampania ma na celu nagłośnienie problemu powszechnego łamania prawa w zakresie sprzedawania alkoholu osobom poniżej 18-go roku życia. Autorzy tej akcji społecznej mają nadzieję, że stanie się ona podstawą do podjęcia działań zmierzających do nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości w zakresie uszczelnienia przepisów dotyczących sprawdzania wieku młodych osób zakupujących napoje alkoholowe. Kluczowym elementem kampanii jest dystrybucja bezpłatnych materiałów edukacyjno-informacyjnych do możliwie największej liczby punktów sprzedaży.

W ramach kampanii opracowano materiały edukacyjne dla sprzedawców napojów alkoholowych (plakaty, naklejki, ulotki). Prowadzona będzie także kampania medialna z wykorzystaniem spotu filmowego, której celem będzie zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu nieletnim i zachęcenie świadków tych sytuacji do reagowania. Działaniom tym towarzyszyć będzie akcja społeczna z udziałem wolontariuszy - Ambasadorów Kampanii, którzy podejmą się w swoich społecznościach lokalnych wizyt w sklepach i rozmów z kierownictwem sklepu oraz sprzedawcami na temat konieczności ograniczania dostępności napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich.

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa. WEJDŹ » ×