25 sierpnia 2017 11:47

Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Eurovia Polska, opiewa ona na 89,96 mln zł brutto. Po uprawomocnieniu się przetargu i kontroli Urzędu Zamówień Publicznych prace powinny się rozpocząć pod koniec października, a zakończyć do 2019 roku.

Umowę na projekt przebudowy DK - 44 podpisano w połowie 2008 roku. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zapadła w listopadzie 2012 roku. Andrzej Dziuba - prezydent Tychów 28 lutego br. w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie podpisał umowę dotyczącą unijnego dofinansowania na realizację tej inwestycji.

- Ta inwestycja ma dla nas olbrzymie znaczenie. Ta droga jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w regionie i od dawna wymagała generalnego remontu – mówi Andrzej Dziuba – prezydent Tychów.

W ramach inwestycji powstanie m.in. bezkolizyjny węzeł drogowy w rejonie ul. Turyńskiej i ul. Oświęcimskiej z dwoma rondami i czterema łącznicami, dwa przejścia podziemne, chodniki i ścieżki rowerowe oraz oświetlenie.

Całość inwestycji będzie kosztowała o ok. 30 proc. niż  zakładano.

-  Szacujemy, że przebudowa DK-44  będzie kosztowała w sumie ok. 132 miliony złotych. Różnica bierze się przede wszystkim ze znacznego spadku cen palowania. Na tę kwotę składają kwoty po przetargu na wykonawcę projektu (czyli ok. 90 mln), wykupy gruntów, rezerwa w wys. 10 milinów, koszt Inżyniera Kontraktu i Nadzorów Autorskich – mówi Arkadiusz Bąk z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wynosi 85 %.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść polityki prywatności, a także informacje o tym, w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa znajdziesz tutaj. Kontynuowanie przeglądania naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza, że akceptujesz stosowanie plików cookies.